Uspješne kompanije dolaze iz bh. silicijske doline u Tuzli

Tuzla, 16.08.2016. godine
By: Tip.ba

Strani kapital ide tamo gdje su mu uslovi pogodni, kaže Robert Martić, direktor BIT Centra Tuzla.

Zovu vas i tuzlanska silicijska dolina. Je li to vaš cilj?

– Točno, dobili smo ime silicijska dolina iz razloga što smo prvi krenuli sa razvojem IKT (informacijsko-komunikacijske tehnologije) industrije u Bosni i Hercegovini, na način da smo od prvog dana naslonjeni na Univerzitet u Tuzi i lokalnu zajednicu s ciljem kreiranja kompanija baziranih na znanju. Okupljanjem oko sebe kompanija iz polja IKT-a dobili smo i naziv kao i silicijska dolina u Kaliforniji.

Koliko trenutno imate kompanija/zaposlenih koje borave u prostorijama BIT centra, odnosno koliko ih je dosad prošlo kroz BIT Centar, s obzirom na to da su neke firme napuštale BIT Centar jer su prerasle njegove kapacitete?

– Danas imamo 25 kompanija u kojima je uposleno oko 140 ljudi. Taj broj stalno raste, jer kompanije povećavaju broj uposlenih. Uskoro ćemo otvoriti i BIT 5 te će se ukupan kapacitet povećati na 200 ljudi, a ukupan broj ljudi koji radi ili je radio u Centru će se povećati na 500 ljudi. Jako bitno je da spomenemo da se radi o 500 inženjerskih radnih mjesta.

Peta zgrada

Ta peta faza BIT Centra je najavljena za septembar. Šta će ona donijeti i po čemu je značajna?

– Da, peta zgrada po planu bi trebala biti useljiva u septembru. Ta zgrada je bitna jer je namijenjena za kompanije koje imaju veći broj uposlenih. Do sada su kompanije nakon određenog broja uposlenih obično napuštale BIT. Sa petom zgradom želimo da pored inkubatora, edukacijskog centra, razvoja ideje – coworkinga, imamo i određenih hub, većih, kompanija koje upošljavaju veći broj ljudi.

Ovakvi centri nisu novost u regionu, ali se govori da je tuzlanski ipak najjači. Istovremeno se otvaraju i neki novi, poput onog u Sarajevu. Po čemu ste vi trenutno vodeći, šta radite drugačije od ostalih?

– Ovakvi centri su prisutni u cijelom regionu. Stupanj njihovog razvoja kao i rezultata je različit. Mjerenje uspješnosti se može raditi na razne načine i postoje određene specifičnosti u tome. Prije nekoliko godina smo sa vodećim centrima iz regiona pokušali da napravimo jedinstvene kriterije kako bi izmjerili uspješnost centra. Na osnovu tih kriterija, BIT Centar je bio najbolji. Ovo nije ono na osnovu čega smatramo da smo, kako vi kažete, najjači. Smatramo da je naša najveća snaga u kvaliteti kompanija koje su proizašle iz BIT Centra, kao i uslugama koje nudimo posebno za svaku kompaniju, aktivna uključenost Fakulteta elektrotehnike, edukacije koje nudimo, Seed kapital, i jaka podrška lokalne zajednice. Smatramo da bez uključenosti i podrške lokalne zajednice, akademske zajednice i poslovne zajednice ovakvi centri nemaju dugoročnu alternativu. Pored toga, u našem slučaju ne radi se o projektu koji se implementira određen period vremena i onda se završi. BIT Centar je iz projekta prerastao u organizaciju – kompaniju. Važno je istaći da BIT Centar od prvog dana ima snažnu podršku lokalne zajednice, odnosno Grada Tuzle (tada Općine Tuzla) koja je prepoznala važnost projekta. Gradonačelnik Jasmin Imamović je još u kreiranju projekta prepoznao koristi koje ovakav centar može imati za lokalnu zajednicu i od samog početka je učestvovao i pomagao organizaciju i svojim radom dao značajan doprinos razvoju i rezultatima koje je BIT Centar napravio. U BiH postoji dosta sličnih centara i institucija i nama je drago da se otvaraju i u drugim gradovima kreirajući mogućnosti za razvoj poduzetništva, IKT-a i konkurentnih prednosti.

Na koji način funkcioniše BIT Centar? Krenimo od studenta koji završi fakultet i želi pokrenuti neki biznis – šta treba uraditi da bi postao dio BIT Centra? Šta mu vi pružate za početak?

– Postupak je vrlo jednostavan. Ukoliko ste zainteresirani da pokrenete kompaniju iz polja IKT-a, potrebno je da aplicirate u BIT Centar, na način da popunjavate aplikaciju direktno na našoj web stranici, odnosno istu dostavite mailom, faksom ili lično kod nas. Nakon toga vas pozovemo na razgovor kako bismo detaljnije porazgovarali o vašoj ideji i u vrlo kratkom roku od dan ili dva vas obavijestimo da li vam nudimo ugovor za inkubatorske kompanije ili ne. Nakon toga slijedi potpisivanje ugovora, odabir ureda i vi možete početi sa postupkom registracije vašeg posla. Osim standardnih usluga za premise BIT Centra kao što su uredski prostor, namještaj, korištenje zajedničke opreme, sala, kuhinje, te svih komunalnih usluga, u BIT Centru se mogu dobiti i poslovne/savjetodavne usluge. One su u samom početku rada kompanije bazirane na pravnim uslugama, uslugama odabira računovodstvene agencije, izradama strateškog poslovnog i marketing-plana, pa do povezivanja sa partnerima, klijentima i dobavljačima. Sve kompanije u BIT-u imaju mogućnost povezivanja sa kompanijama i ekspertima iz različitih oblasti iz mreže BIT Centra, mreži regionalnih poslovnih inkubatora i njihovim kompanijama, učešće na različitim projektima koje implementiramo i na kraju pristup Seed Kapital fondu. Ukratko, cilj BIT Centra je da se omogući što prije razvoj kompanije uz pomoć svih naših usluga kako bi ista mogla upošljavati i širiti svoje poslovanje.

Ciljevi

Nedavno je iznesena informacija da ste sa udruženjem NERDA od EU povukli oko milion KM. O čemu se radi i kako će biti utrošen taj novac?

– Riječ je o projektu Business Enviroment Strengthening for more SMSs in Tuzla and Neighburing Municipalites –BESt 4 SMEs kroz program IPA 2011 – podrška lokalnom ekonomskom razvoju. Ukupan budžet projekta je 566.778,67 eura, od čega EU u BiH sufinansira 85 posto, odnosno 481.761,00 eura, a preostalih 15 posto partneri u projektu. BIT Centar je partner zajedno sa Gradom Tuzla, Općinom Srebrenik i Općinom Kalesija, dok je nosilac projekta Razvojna agencija NERDA. Projekat za cilj ima poboljšanje poslovnog okruženja i povećanja mogućnosti zapošljavanja kroz inovacije u Tuzli i susjednim općinama. Posebni ciljevi su nadogradnja poslovne infrastrukture u Tuzli, Srebreniku i Kalesiji za mala i srednja poduzeća i poduzetnike početnike u ICT-u i drugim sektorima, podizanje razine usluga poslovne podrške raspoložive za mala i srednja poduzeća i poduzetnike početnike u Tuzli, Srebreniku i Kalesiji te jačanje lokalnih partnerstava kroz saradnju u LED inicijativi u Tuzli, Srebreniku i Kalesiji. Konkretno kroz ovaj projekat su osigurana i novčana sredstva od EU u BiH i Grada Tuzle za rekonstrukciju BIT Centra IV kao jedne od aktivnosti koje se sprovode.

Intenzivno surađujete sa kompanijama izvan BiH, a neke kompanije u BIT Centru su otvorili i ljudi koji žive izvan BiH. Ima li još zainteresiranih stranaca da ovdje otvore biznis?

– Točno je da u BIT Centru imamo kompanije koje su otvorili ljudi koji nisu iz Bosne i Hercegovine, kao i to da intenzivno i mi u BIT Centru i kompanije surađujemo s inostranim kompanijama. Strani kapital ide tamo gdje su mu uslovi pogodni što znači da treba kreirati ambijent za poslovanje i imati kvalitetne ljudske resurse. Grad Tuzla u ovom trenutku ima možda najbolje uslove što se tiče razvoja IKT firmi kroz BIT Centar u Bosni i Hercegovini, te bi se moglo očekivati da će se nastaviti trend kreiranja novih kompanija iz polja IKT-a.

(Autor: Miren Aljić, Oslobođenje)


Tuzlanski kanton dobio prvi hotel sa 5 zvjezdica i 28 zaposlenih mladih ljudi

28.04.2016. godine
By: Amela Zahirović

Jedna od uspješnijih kompanija sa područja Tuzlanskog kantona Vega – mix doo Živinice danas je otvorila i svoj hotel. Hotel President je nakon skoro 4 godine izgradnje i uređenja otvorio svoja vrata za buduće posjetioce.

Vega – mix d.o.o. je jedan od proizvodjača brendiranog začina Vegamix, pored toga jedan su od istaknutih zastupnika u prodaji soli Solane d.d. Tuzla. Od male firme sa početnim kapitalom od 2000 KM za 20 godina uspiješnog poslovanja Vega – mix je dostigao kapital od 9 miliona KM.

Službu za zapošljavanje posebno raduje kontinuitet i pozitivan imidž koji prati Vega – mix kada je riječ o zapošljavanju. Trenutno kompanija zapošljava 70 radnika od kojih je 28 zaposleno u novoizgrađenom hotelu.

President nudi kapacitet za grupe od oko 80 osoba, 14 soba, predsjednički apartman, kongresna sala, vrhunski SPA centar, ugodan restoran, ljubazno osoblje i ugodnu atmosferu. Hotel je dobio impresivan izgled zbog mnogo uloženog truda, novca i rada. „Mi smo kreatori novih vrijednosti, ulažemo u nove tehnologije, pratimo trendove, a pri izgradni hotela posebno smo poštovali ekološke standarde“, kazala je finansijska direktorica Vega – mixa, Samra Omić Zoletić.

Foto galerija:

Uskoro 45 novih radnih mjesta u tekstilnoj industriji

kulaTuzla, 27.04.2016. godine
By: Amela Zahirović

Predstavnici Službe za zapošljavanje TK danas su ugostili predstavnike dvije proizvodne modne kuće Torre Nova i Kula iz Gradačca. Bilo je riječi o ponudi i potražnji na tržištu i novom zapošljavanju koje u skorijem periodu planira jedna od ovih kompanija.

Novoosnovana kompanija Torre Nova doo Gradačac bavi se proizvodnjom tekstilne konfekcije za inostrano tržište. Proizvođač je i pojedinih svjetskih modnih brendova.

Ne samo da proizvode modne komade za svjetsko tržište, već i način rada, mjesto i tehnička oprema prilagođeni su i uspostavljeni po evropskim standardima. Trenutno zapošljavaju 50 radnika, a u skorijem periodu planiraju zaposliti dodatnih 45.

Torre Nova ima jako dobru suradnju sa domaćim konfekcijskim kućama, tako su prvih 50 zaposlenika pripremali za rad u Industriji modne konfekcije Kula doo Gradačac. Dugogodišnja tradicija i kvalitet Kulinih proizvoda pružili su kvalitetnu obuku i osigurali nastavak suradnje ove dvije modne kuće.

Cilj Torre Nova je da u novu 2017. godinu uđe sa 250 radnika, što je dobar znak da će biti još novih mogućnosti za nezaposlene osobe koje vole modu i koje su se obrazovale na polju krojenja i šivenja.

O ovome ćemo još pisati…


Šarm računovodstva, revizije i konsaltinga

27.04.2016. godine
By: Amela Zahirović

Računovodstvo, revizija, konsalting… Kada čujemo ove riječi prva asocijacija je brojevi, strogoća, težak rad, ali kada posjetite Chronos steknete potpuno drugačiji utisak. Od samog ulaska u malu kancelariju počinjete osjećati toplinu i vedar duh uz produktivan tim od sedam radnica težak posao se pretvara u pravo zadovoljstvo.

Chronos doo Zenica pruža usluge ustrojavanja, organizovanja i vođenja knjigovodstva i računovodstva. Također, bavi se poslovnim savjetovanjem sa ili bez računovodstvenih usluga.

DSC_0044„Znanje je moć koje ruši sve barijere“, kazale su radnice Chronosa zbog toga veliki dio svojih prihoda usmjeravaju u educiranje zaposlenika. Svoju poslovnu priču su započele prije trinaest godina sa jako malo novčanih sredstava, ali čak i tad su odvajale dio za edukaciju. Zato, kako kažu, danas i važe za uspiješnog poslodavca sa velikim brojem zadovoljnih klijenata.

Grupa sedam entuzijastičnih žena zna koliko je težak sam početak osnivanja i pokretanja samostalnog biznisa, zato su uvijek spremne pomoći svojim savjetima i uputama. Tako, na web stranici Chronos-a www.chronos.ba možete pronaći besplatne savjete za mnoga pitanja iz oblasti rada i zapošljavanja. Pitanja koja najviše muče osobe koje pokreću vlastiti biznis i osobe koje sklapaju ugovore o djelu su:

Kako registrovati obrt?
Koliko traje proces registracije obrta i koliko košta?
Kada se sklapa ugovor o djelu i na koji način?
Da li je potrebno plaćati porez na zaključen ugovor o djelu? I Sl. Pitanja.
Dokaz tome da uvijek na postavljeno pitanje možete dobiti i adekvatan i potpuno besplatan odgovor je post iz 2015 godine “Kako registrovati obrt, koliko traje proces i koliko košta?” sa 968 pitanja i odgovora i skoro 22 000 pregleda. Sličan broj pregleda oko 20 500 imao je i post vezan za sklapanje ugovora o djelu sa 346 pitanja i odgovora.

Pored pružanja sigurnosti, te ugodne radne atmosfere svojim radnicama i pružanja usluga visoke kvalitete klijentima sa jedne strane, Chronos sa druge strane bavi se i pružanjem usluga edukacije sticanje praktičnih znanja iz ekonomske oblasti. Riječ je o online edukaciji, a kako su u Chronosu uvijek spremni pružiti potrebnu pomoć onima kojima je najpotrebnije, tako za nezaposlene osobe ova edukacija se plaća uz 10% popusta.

Svi zainteresovani više informacija mogu dobiti putem oficjelne stranice http://chronos.ba/ i stranice za edukacije http://edukacija.chronos.ba/.


Broj 1 u Bosni i Hercegovini za proizvodnju, distribuciju i servis kranova, ali i kada je riječ o zadržavanju mladih osoba na radu nakon stručnog osposobljavanja – Upoznajte firmu FINING

Tuzla, 27.04.2016. godine
By: Amela Zahirović

Nedavno, Služba za zapošljavanje TK dobila je obavijest o prijemu dva radnika u radni odnos od firme FINING iz Gračanice.

Ovo je pokazatelj pozitivnog korištenja subvencije za poticanje zapošljavanja Federalnog zavoda odnosno Službe za zapošljavanje. Radnici su zadržani na radnom mjestu i nakon što su im istekli ugovori o subvencioniranju zapošljavanja preko Programa sticanja prvog radnog iskustva koji je finansirao i realizovao Federalni zavod za zapošljavanje u suradnji sa Službom za zapošljavanje TK.

FINING d.o.o. Gračanica bavi se proizvodnjom i distribucijom kranova i opreme za kranove, rezervnih dijelova, zatim vrši popravak, servis, održavanje, remont i modernizaciju kranova svih proizvođača i godina izrade. Pozitivno posluju već četrnaest godina.

Firma je generalni zastupnik najveće firme za industrijske kranove u svijetu njemačkog Demag cranes&Components kao i najveće firme za lučke kranove u svijetu njemačkog Gottwald port tehnology.

phoca_thumb_l_sam_0539U ponudi imaju i vlastitu proizvodnju uređaja za reciklažu betona – reciklatora. Pored cijelog teritorija Bosne i Hercegovine, firma FINING d.o.o. je isporučivala kranove i na područje Hrvatske, Srbije, Crne Gore, Makedonije i Albanije što potvrđuje izražen kvalitet rada.

Zapošljavanja na pomenuti način su pokazatelj da kompanije koje uspješno posluju, nakon što prepoznaju kvalitet radnika naprave prostor za njegovo zadržavanje na radnom mjestu i nakon stručne obuke. Tako Služba ima dugogodišnju saradnju sa firmom FINING, te je nakon subvencioniranja zapošljavanja od strane Službe do sada FINING zadržao 10 radnika, a Služba se nada da neće na tome stati.


„AMAMA“ nježna prema svima

slikaTuzla, 13.04.2016. godine
By: Amela Zahirović

Prirodna kozmetika dugi niz godina je pravi hit u svijetu, te polako osvaja simpatije i na bosanskohercegovačkom tlu. Zenička firma Vita doo od 2004. godine uvozi i distribuira mnoge svjetske brendove prirodne kozmetike, kozmetike sa posebnom namjenom i dodatke prehrani.

Kompanija Vita među prvima je u Bosni i Hercegovini prepoznala prednosti prirodne kozmetike, te je bila i suvlasnik najvećih svjetskih brendova iz ove oblasti.

Nakon što su proizvodi koje su distribuirali postali među traženijim, tim Vite došao je na ideju da započne proizvodnju i distribuciju vlastitih kozmetičkih preparata. Analizirajući potrebe svojih korisnika, te uz veliko zalaganje, upornost i predanost uspjeli su kreirati, sada već prepoznatljivu liniju kozmetike AMAMA.

Pored neizostavnog visokog kvaliteta, jedinstvenog i unikatnog dizajna imaju i ime koje uz mirise širi i toplinu oko srca zbog veličine riječi mama koja se nalazi u nazivu brenda.

db128c20-6e7b-463c-9774-2504e263060eU ponudi se mogu pronaći potpuno prirodni proizvodi bez vještačkih dodataka i to za sve tipove kože:

– Prirodni sapuni za njegu kože lica i tijela;
– Prirodni tonici/hidratantne cvijetne vodice/ hidrolati za njegu kože lica i tijela;
– Serumi za regeneraciju kože;
– Ulja za masažu tijela;
– Mirisni jastuci punjeni lavandom;
– Mirisni sprejevi za tijelo;
– Kreme za njegu kože lica i tijela;
– Proizvodi za njegu intimnih područja;

Svi proizvodi proizvode se isključivo na prostoru BiH. Vita okuplja mladi i uspiješni ženski tim što je pokazatelj da i pored svih prepreka mlade i vrijedne kreativke mogu uspjeti i u Bosni i Hercegovini.

Vita tim ima dugogodišnje uspješno poslovanje s partnerima kako iz BiH tako i iz drugih zemalja širom svijeta, te svoje proizvode žele plasirati i na ino – tržište. U narednom periodu planiraju kreirati web platformu za povezivanje žena poduzetnica, te još u toku 2016. godine planiraju otvoriti i maloprodajni objekat u Zenici.

Rastom prodaje i širenjem prodajne mreže po Bosni i Hercegovini nije izostavljen ni Tuzlanski kanton. Svi ljubitelji prirodnih preparata sa područja TK moći će uskoro kupovati AMAMA proizvode i u svom gradu, zato je u toku i oglas za zapošljavanje saradnika u prodaji. Oglas na linku: http://szztk.ba/vita-doo-zaposljava/